a

Strada Oituz 54, Săcele, Brasov, Romania

(0368) 005 356 / (0368) 404 752

secretariat@spitalulmunicipalsacele.ro

registratura@spitalulmunicipalsacele.ro

programari@spitalulmunicipalsacele.ro

Luni - Duminica

Program NON STOP

+4 0368 005 356

spsacele@gmail.com

Strada Oituz 54, Săcele

Brasov, Romania

Programari

Ec. Rodica Pîrvan, Manager Spitalul Municipal Săcele: Este posibil să deschidem și ”spitalul de campanie”, din cauza creșterii alarmante a numărului de infectări

Ec. Rodica Pîrvan, Manager Spitalul Municipal Săcele: Este posibil să deschidem și ”spitalul de campanie”, din cauza creșterii alarmante a numărului de infectări

”Spitalul de campanie”, amenajat într-o sală de sport și având 100 paturi, pentru un eventual val masiv al pandemiei, care să asigure tratarea și supravegherea pacienților Covid-19 pozitivi, ar putea fi deschis, din cauza creșterii alarmante a numărului de infectări, după cum a avertizat, într-un interviu pentru MedicalManager.ro, Managerul Spitalului Municipal Săcele, Ec. Rodica Pîrvan.

”În prezent, datorită creșterii ratei de infectare a populației județului Brașov, unitățile sanitare Covid nu au mai făcut față numărului mare de pacienți, care necesită internare. Astfel, la solicitarea Direcției Județene da Sănătate Publică Brașov, spitalul a demarat o reorganizare a circuitelor medicale, pentru a putea interna și trata pacienții pozitivi la infecția cu SARS-CoV2, organizându-se un număr de 32 de paturi pentru adulți și un număr de 17 paturi pentru copii. Astfel, începând cu data de 22.06.2020 au început să fie internați pacienți pozitivi din zona municipiului Săcele, majoritatea dintre aceștia cu o simptomatologie ușoară și moderată. Din cauza creșterii alarmante a numărului de infectări, în rândul populației generale, există posibilitatea ca numărul locurilor din spitale să fie depășit, ceea ce poate duce la demararea procedurilor de deschidere a «spitalului de campanie», reprezentat de sala de sport amenajată în acest sens, cu sprijinul Primăriei Municipiului Săcele”, a relatat managerul.

 

Circuite curate, non-covid

Potrivit lui Pîrvan, pentru pacienții non-covid, unitatea pe care o administrează are deschise cabinete medicale, în specialitațile cardiologie, endocrinologie, neurologie, gastroenterologie, diabet zaharat, oncologie medicală, obstetrică ginecologie, urologie, oftalmologie, otorinolaringologie, cabinete care funcționează în Ambulatoriul integrat și de specialitate din Aleea Episcop Popeea nr. 20, fosta policlinică. De asemenea, consultațiile programate, urgențele chirugicale și de ortopedie funcționează la sediul spitalului, într-un circuit curat, non-covid.

Prin utilizarea echipamentelor de protecție și prin stabilirea unor circuite funcționale clare ale spațiilor izolatoare pentru pacienți în așteptarea rezultatelor, personalul medical a fost ferit de infectări. De asemenea, pacienții testați negativ, cu patologii care necesitau terapie pentru alte afecțiuni, nu intersectau cicuitele pentru pacienții suspecți”, a arătat Rodica Pîrvan.

 

Trei luni de la declanșarea pandemiei: muncă în ture, fără concedii de odihnă

”De la declanșarea pandemiei de coronavirus, în cele trei luni de până acum, activitatea din spital s-a desfășurat în corelație cu legislația privind starea de urgență și cea de alertă, personalul nebeneficiind de concedii de odihnă. Activitatea s-a desfășurat în ture, asigurându-se permanența în camera de gardă a unității. În perioada 18 martie – 15 mai 2020, din cauza stării de urgență, populația a respectat măsurile de prevenire a răspândirii infecției cu SARS-CoV2, în unitatea noastră prezentându-se doar pacienții cu simptomatologie acută, care nu putea fi rezolvată medical de către familie. Echipa medicală a fost în alertă permanentă, în așteptarea pentru preluarea pacienților și triajul acestora. A fost deschisă o nouă linie de gardă pentru pretriaj, iar toți pacientii care au necesitat internare sau explorări invazive (endoscopie digestivă, test de efort, spirometrie sau intervenții chirurgicale), au fost testați în prealabil RT-PCR. La nivel de achiziții, am luat toate măsurile, cu privire la dotarea cu necesarul reprezentat de echipamente de protecție, dezinfectanți, medicamente”, a povestit managerul.

S-au primit și donații: consumabile, materiale sanitare, hrană pentru personalul din gardă.

 

Mobilizare rapidă, la debutul pandemiei

Spitalul avea, potrivit managerului, la momentul declanșării pandemiei, stocuri necesare pentru funcționare în regim normal, pentru o lună de activitate medicală curentă.

Declanșarea pandemiei la nivelul țării noastre a impus asigurarea unor stocuri de echipamente de protecție, materiale sanitare, reactivi de laborator și medicamente suplimentare. Pentru a fi puse la punct circuite noi, prin care să se poată izola pacienții suspecți, în așteptarea rezultatului testului RT-PCR, au fost necesare puține zile, iar cu sprijinul autorităților locale și județene, timpii necesari întocmirii documentelor a fost mult redus. Metodologiile privind normele de protecție a personalului, în scopul prevenirii infectării, au fost permanent diseminate spre personal care s-a asigurat, în timpul intervalului martie-mai 2020 neexistând membri ai echipei de personal pozitivi”, a mai spus Pîrvan.

Niciun comentariu

Ne pare rău, formularul de comentarii este închis în acest moment.